GM International (GMI) is een Strategic International Marketing business game, waarbij de onderneming smartphones op een internationaal speelveld produceert en verkoopt. De markt wordt gekenmerkt door continue innovatie, een korte terugverdientijd, hoge klantwensen en veel concurrentie. Het Canvas business model ondersteunt daarbij de strategische keuze voor de producten, hun afzetmarkten in Europa, Noord-Amerika en Azië en de onderdelenleveranciers. GMI is zowel in het Nederlands als Engels beschikbaar.
Kenmerken van deze marketing business game zijn onder andere Strategic International Marketing, Canvas model, Productkeuze, Leverancierskeuze, Valutarisico.
De uitdaging!
Het managementteam van GMI durft te ondernemen en bouwt nieuwe markten op vanuit budgetsegmenten naar high-end. GMI werkt aan onderscheidend vermogen en rendement via een duidelijke klantsegmentering en product positionering. Daartoe wordt in de international business marketing game een strategisch pad uitgestippeld op een internationaal speelveld.
Canvas model
Voor de deelnemers is het Canvas business model een goed framework om alles met elkaar in verband te brengen, in goede banen te leiden en tevens te houden. Alle relevante (bedrijfs)informatie ten aanzien van de stakeholders komt in de 9 bouwstenen van het model terecht. De teams verwerken de essentiële ontwikkelingen in de interne en externe omgeving gaandeweg in het canvas. Zodoende is en blijft het een actueel strategisch sturingsinstrument. De visuele aanpak van het canvas model maakt het tevens erg geschikt voor teamwork.
Verwerking ronde
Na het verstrijken van de deadline van een ronde in de international marketing business game kan de begeleider met een druk op de knop de verwerking starten. Vervolgens worden de beslissingen van alle teams in de markt doorgerekend. Het resultaat staat bij het begin van de volgende ronde automatisch op de site. De teams zien vervolgens welke gevolgen de genomen beslissingen hebben binnen de concurrentieomgeving. Tevens verschijnt elke ronde de nieuwe Marktinformatie met informatie over ontwikkelingen in de interne en externe omgeving van de onderneming. Een duidelijke Bedrijfsbeschrijving, werkboek, logboek en optionele extra opdrachten ondersteunen de inzet van de international business game.
Meer weten over de International Marketing business game?
Heeft u vragen over het toepassen van international business games in uw organisatie? Of wilt ook u een marketing game die speciaal voor uw organisatie wordt ontwikkeld? Neemt u dan contact op met Bizzgames Gamification via +31 (0)20-7702265 of mail naar info@bizzgames.nl.