International Marketing game

GM International, gamification en business games en management gamesDe Strategic International Marketing game GM International (GMI) produceert en verkoopt smartphones op een internationaal speelveld. De markt wordt gekenmerkt door continue innovatie, een korte terugverdientijd, hoge klantwensen en veel concurrentie. Het Canvas business model ondersteunt daarbij de strategische keuze voor de producten, hun afzetmarkten in Europa, Noord-Amerika en Azië en de onderdelenleveranciers. GMI is zowel in het Nederlands als Engels beschikbaar.

Kenmerken van deze game zijn onder andere Strategic International Marketing, Canvas model, Productkeuze, Leverancierskeuze, Valutarisico.

De uitdaging!

Het managementteam van GMI durft te ondernemen en bouwt nieuwe markten op vanuit budgetsegmenten naar high-end. GMI werkt aan onderscheidend vermogen en rendement via een duidelijke klantsegmentering en productpositionering. Daartoe wordt in de international marketing game een strategisch pad uitgestippeld op een internationaal speelveld.

Canvas model
Canvas model gamification, business game, management game voor International MarketingVoor de deelnemers is het Canvas business model een goed framework om alles met elkaar in verband te brengen, in goede banen te leiden en tevens te houden. Alle relevante (bedrijfs)informatie ten aanzien van de stakeholders komt in de 9 bouwstenen van het model terecht. De teams verwerken de essentiële ontwikkelingen in de interne en externe omgeving gaandeweg in het canvas. Zodoende is en blijft het een actueel strategisch sturingsinstrument. De visuele aanpak van het canvas model maakt het tevens erg geschikt voor teamwork.

Verwerking ronde
Na het verstrijken van de deadline van een ronde in de international marketing game kan de begeleider met een druk op de knop de verwerking starten. Vervolgens worden de beslissingen van alle teams in de markt doorgerekend. Het resultaat staat bij het begin van de volgende ronde automatisch op de site. De teams zien vervolgens welke gevolgen de genomen beslissingen hebben binnen de concurrentieomgeving. Tevens verschijnt elke ronde de nieuwe Marktinformatie met informatie over ontwikkelingen in de interne en externe omgeving van de onderneming.

Documentatie
GM-International business games management games hoger onderwijsDe international marketing game wordt ondersteund door de volgende documentatie:

  • Een Bedrijfsbeschrijving waarin de startsituatie en een uitleg is opgenomen.
  • Een Werkboek voor deelnemers waarin exact de activiteiten en het tijdschema staat;
  • Het logboek met de motivatie op de beslissingen en een reflectie op de resultaten;
  • Optionele extra opdrachten met bijbehorende te ontwikkelen competenties.

 

Meer weten over de International Marketing game?

Heeft u vragen over het toepassen van gamification in uw organisatie? Of wilt ook u een game die speciaal voor uw organisatie wordt ontwikkeld? Neemt u dan contact op met Bizzgames Gamification via +31 (0)20-7702265 of mail naar info@bizzgames.nl.