Game Recruitment voor i-mens

Intro Game recruitment. Serious Games voor Recruitment in de ZorgEen Game voor Recruitment is een aansprekende en effectieve optie om jongeren te bereiken. De zorgorganisatie i-mens, is met 12.000 medewerkers één van de grotere in België. Zij zoekt daarom continu naar nieuwe mogelijkheden om medewerkers te werven. Gamification biedt i-mens een extra optie om jongeren te bereiken en zich bij hen te profileren als interessante werkgever. Zowel vanuit haar humanistische uitgangspunten, als vanuit de persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden voor hun toekomstige personeel.

Voor de profilering is een snelle versie van de game voor recruitment voor jobbeurzen ontwikkeld. Er is tevens een meer inhoudelijke variant voor toepassing in het onderwijs. Beide beoogde doelgroepen zijn intensieve smartphone- en laptopgebruikers en bekend met online technologie.
Challenge Game recruitment. Serious Games voor Recruitment in de Zorgi-mens verwacht hierdoor een de drempel te verlagen om in contact te komen met de potentiële werknemers uit deze doelgroepen. De deelnemers worden in de game op allerlei zorgthema’s uitgedaagd middels challenges. Zij zien vervolgens in de ranking of zij uit het goede zorghout gesneden zijn. Na afloop kunnen zij in contact treden met i-mens om een mogelijk vervolgtraject te bespreken.

Feedback en score

De afgeronde challenges bij game recruitment zijn voorzien van een score (beloningsmechanisme) en geautomatiseerde feedback. Dit versterkt het competitie-gevoel binnen de serious game en vergroot tevens het leereffect van de training. De i-mens score bestaat uit de volgende score-indicatoren:
Game recruitment voor i-mens Ranglijst Serious Games in de Zorg

  1. Zelfstandigheid
  2. Flexibiliteit
  3. Verantwoordelijkheid
  4. Teamplayer
  5. Zorgverlening

Voor de begeleiders van de game voor recruitment zijn de voortgang, speeltijd, beslissingen en tevens de scores op de challenges eenvoudig inzichtelijk via de beheermodule.

Ook voor Onboarding, Training en Verandermanagement

Maar er zijn veel meer redenen om een gamification in de zorg in te zetten. Bijvoorbeeld om onboarding aantrekkelijker te maken, waardoor medewerkers in de zorg zich sneller thuis voelen en langer bij hun werkgever blijven werken. Maar ook voor teambuilding tussen bestaande en nieuwe medewerkers, training en verandermanagement.

Is een Game ook iets voor Recruitment in uw organisatie?

Wij gaan graag vrijblijvend het gesprek met u aan, om de mogelijkheden van de inzet van een Recruitment Game in uw organisatie te bespreken. Neem hiervoor contact op met:

Joost Schouten – Bizzgames Gamification – +31 (0)20 7702265 – j.schouten@bizzgames.nl