Serious games Hoger Onderwijs

Bij de Bizzgames serious games voor het hoger onderwijs vormen studenten het managementteam van een fictieve onderneming. Elke ronde nemen zij online beslissingen over het eigen bedrijf en proberen ze de concurrentie te slim af te zijn. Hierdoor leren zij verbanden te leggen tussen de bedrijfsactiviteiten op de afdelingen Management, Marketing, Logistiek, Personeel en Financiën.

In het leren 'managen' van het bedrijf worden ze daarbij niet alleen geconfronteerd met allerlei (onverwachte) gebeurtenissen in de markt, maar ook met de gevolgen van elkaars beslissingen!

Bizzgames zijn direct en op elk moment inzetbaar en zowel Nederlands- als Engelstalig. Ze zijn eenvoudig online toegankelijk, zeer gebruiksvriendelijk en prima inpasbaar in het competentiegericht onderwijs.

Diverse serious games voor het hoger onderwijs

Er zijn verschillende Bizzgames ontwikkeld voor elk gewenst niveau:

  • GPS World verkoopt sporthorloges en fietscomputers via gespecialiseerde dealers, elektronica winkelketens en tevens de online retail. Deze combinatie van 'Bricks and Clicks' vereist een uitgekiende marketingmix. Studenten verkrijgen hierdoor inzicht in de levenscyclus van high-end producten en hedendaags consumentengedrag.
  • Sonic Factory (NL/EN) opereert in de turbulente wereld van trendy consumentenelektronica voor de detailhandel en groothandel. De concurrentie voor gadgets is moordend. Door wispelturige klanten volgen productintroducties elkaar in rap tempo op. Strategische marketing en tevens logistieke flexibiliteit zijn de kritische succesfactoren.
  • Global Mobile (NL/EN) is een wereldspeler op de mobiele telecommunicatiemarkt. Een brede range van mobiele telefoons vindt zijn weg naar klanten in Europa, Azië en Afrika. Internationale marketing en state-of-the-art technologie vormen de rode draad bij deze 'global player'.

Opzet Bizzgames

Alle serious games voor het hoger onderwijs zijn eenvoudig online toegankelijk en zeer gebruiksvriendelijk. U hoeft geen ingewikkelde software te installeren of zelf teams aan te maken. De docent verwerkt elke ronde de beslissingen van de teams met een druk op de knop. De resultaten, inclusief feedback, nieuwe ronde-informatie en tevens de ranglijst worden automatisch klaargezet. Het gebruik wordt volledig ondersteund door bijbehorende documentatie, instructievideo’s en gratis toegang tot de helpdesk voor zowel docenten als studenten.

De games bestaan uit een testronde en acht speelrondes en zijn gelaagd opgebouwd. Het begint eenvoudig en wordt elke ronde uitgebreid met extra beslissingsvariabelen, product/marktcombinaties, afzetmogelijkheden en events. Zo is het begin laagdrempelig en blijft het voor de deelnemers tot aan het einde toe uitdagend.

Bizzgames komen inclusief docentenhandleiding met beoordelingscriteria, werkboek en tevens een opzet eindverslag met logboek van de rondes. Voor een verdere inbedding van de serious games in het hoger onderwijs zijn optionele extra opdrachten geformuleerd. Deze kunt u integraal of gedeeltelijk overnemen, maar u kunt ook uw eigen opdrachten met bijbehorende leerdoelen inzetten en de beoordeling daarvan meenemen in de game.

Voordelen Bizzgames

  • Er zijn duidelijke verbanden tussen de genomen beslissingen en de behaalde resultaten (geen black box). U kunt de resultaten dus prima uitleggen aan de deelnemers.
  • Voor elk team is er heldere feedback op de resultaten per afdeling. Voor de docent is deze feedback bovendien per team gegroepeerd en er is een duidelijk beslissings- en resultatenoverzicht.
  • De games zijn gelaagd opgebouwd. Zo is het begin laagdrempelig (laag afbreukrisico) en blijft het dus voor de studenten tot aan het einde toe uitdagend.
  • De games hebben een zeer gebruiksvriendelijke spelinterface en docentenmodule en er zijn tevens duidelijke instructievideo’s.
  • U kunt bovendien zonder tussenkomst van de leverancier eenvoudig poules verwerken, wanneer het uitkomt.
  • De helpdesk is gratis en prima bereikbaar voor zowel docenten als studenten.
  • Indien gewenst geven wij kosteloos extra begeleiding en feedback aan de docenten bij het opstarten en analyseren van de game.

Meer weten over serious games voor Hoger Onderwijs?

Heeft u vragen over het toepassen van Bizzgames in het hoger onderwijs? Neemt u dan contact op met Bizzgames Gamification via +31 (0)20-7702265 of mail naar info@bizzgames.nl.

Reacties gesloten.