Gamification wordt steeds vaker toegepast voor recruitment in de zorg. Door spelelementen toe te voegen krijg je beter inzicht in de competenties van de sollicitant. Onze gamification tool is daarom uitstekend toe te passen om op een interactieve manier potentieel talent aan jouw organisatie te binden.
Recruitment in de Zorg
De i-mens Challenge is een goed voorbeeld van recruitment in de zorg. Voor deze nieuwe Vlaamse zorgorganisatie, hebben we een gamification toepassing ontwikkeld. Het doel is om de zorgorganisatie bekender te maken bij potentiële werknemers en hen aan i-mens te binden. De game zorgt ervoor dat de deelnemers een duidelijker en completer beeld krijgen van wat i-mens is, wat i-mens doet en wat zij kunnen bieden als werkgever.
I-mens Challenge
De i-mens Challenge is ontwikkeld op basis van de bestaande Bizzgames gamification tool. De recruitment zorg challenge is daardoor eenvoudig toegankelijk en het is niet nodig om extra software te installeren. De tool bestaat onder andere uit uitdagende opdrachten, minigames, opiniepeilingen, video’s, korte toetsen en quizzen. De challenges zijn leuk, uitdagend en motiverend en het competitieve karakter van de game zorgt voor een grote betrokkenheid bij de deelnemers.
Als uitgangspunt zijn de organisatie, bedrijfscultuur en de waarden en missie van i-mens genomen. Zo wordt de game gepersonaliseerd en past deze goed bij de organisatie enerzijds. Anderzijds hebben de deelnemers een optimale beleving, omdat ze zich herkennen in de opdrachten en de game aansluit op de belevingswereld.
Doel gamification voor Recruitment in de Zorg
Gamification toepassen binnen de recruitment zorg kan verschillende doelen hebben, maar zijn altijd passend bij uw organisatie. Toekomstige medewerkers van i-mens maken op een speelse wijze kennis met werken in de zorg. Hierdoor kunnen we:
- deelnemers in een vroeg stadium laten ontdekken of de organisatie aansluit bij de eigen ambities en verwachtingen;
- i-mens positioneren als de beste zorgwerkgever in Vlaanderen; aansprekend, menselijk en maatschappelijk verantwoord;
- op een unieke, interactieve en tevens uitdagende manier toekomstig personeel aan de organisatie binden;
- de game gebruiken voor de selectie van kandidaten;
- gegevens verzamelen om op een later tijdstip contact
op te nemen met interessante kandidaten;
Enthousiast geworden over gamification voor recruitment in de zorg? En wilt u ook weten of het voor uw organisatie geschikt is? Neem dan voor meer informatie of een kennismakingsgesprek contact op met:
Joost Schouten – Bizzgames Gamification – +31 (0)20 7702265 – j.schouten@bizzgames.nl
Tweewekelijks verschijnt onze Blog over Gamification. Meld je hier aan.