Gamification software

Geef nu ook zelf uw lesprogramma, examen of event vorm met gamification software in het onderwijs. Hiervoor heeft Bizzgames serious games software ontwikkeld, waarbinnen ook eigen game opdrachten, assessments en kennistoetsen kunnen worden gebruikt en beoordeeld. Samen met u en uw collega’s maken wij daarmee een draaiboek. Bizzgames Gamification draagt hierbij zorg voor de integratie in de game en borgt een succesvolle implementatie in uw onderwijsprogramma.

serious games softwareStel eenvoudig het gamification software draaiboek samen

Met de gamification software kan dus volledig een eigen programma worden ingevuld. En wel over elk gewenst onderwerp en in elke gewenste taal. Er kan daarbij gewerkt worden aan tactische en strategische opdrachten, waarvan een deel wordt gebruikt voor het opzetten van bijvoorbeeld een:

  • Strategisch beleidsplan
  • Innovatieplan
  • Communicatieplan
  • Of organisatieveranderingsplan

De game is eenvoudig online toegankelijk. De trainer/docent hoeft geen ingewikkelde serious games software te installeren of zelf teams aan te maken. Daarbij ondersteunt de gratis helpdesk voor zowel trainers/docenten als deelnemers volledig het gebruik van deze vorm van gamification onderwijs.
Vrijblijvend advies van Bizzgames Gamification

Nieuwsflitsen

Op basis van het gamification draaiboek komen op gezette tijden via de software nieuwsflitsen met opdrachten beschikbaar aan de teams. De ene keer gaat dit bijvoorbeeld over een acuut probleem. En de andere keer over een persbericht of bijvoorbeeld een opdracht vanuit de centrale directie. Dit hangt natuurlijk in de eerste plaats af van de leerdoelstellingen en competenties die u beoogt met uw gamification toepassing in het onderwijs. Deelnemers moeten binnen een bepaalde tijd reageren op de nieuwsflitsen. De wijze waarop de deelnemers invulling geven aan de verschillende rollen en de kwaliteiten van het team is ook belangrijk. Dit bepaalt namelijk of zij er in slagen de game opdrachten tijdig en tevens correct uitvoeren.

In een bericht kan ook een link zitten naar een document met een theoretische verhandeling of een uitgebreide opdracht. Of een uitnodiging voor een assessment dat op een bepaald tijdstip plaatsvindt. Berichten in het draaiboek van de gamification software kunnen de volgende vorm hebben:Cijferinvoer serious games software

  • Afbeeldingen, video’s en tevens links naar websites
  • Theorie en casuïstiek
  • Open vragen met beoordeling opleider
  • Meervoudige keuzeproblematiek
  • Kennistoetsen
  • Verslaglegging
  • Uitnodiging voor een rollenspel of gesprekssimulatie

Neem contact op met Bizzgames Gamification

Scores

Bij gamification onderwijs kunnen de vragen niet alleen gebruikt worden om keuzes te maken, maar ook om een volledige kennistoets af te nemen. Dit kunnen kennisspecifieke vragen zijn. Maar het kan ook gaan over hoe je omgaat met een verzoek van een collega of veranderingen in de organisatie. In het draaiboek van de serious games software staat op welke onderdelen de antwoorden op een nieuwsflits scoren.
De teams kunnen daarmee direct scoren op de game opdrachten en toetsen. Bovendien kan de docent een beoordeling geven op een opdracht, rollenspel of assessment, die meeweegt in de ranking.

De docentenmodule bevat tevens een overzicht van de deelnemers, ranglijst, overzicht van de berichten (nieuwsflitsen) en de behaalde cijfers.

Meer informatie over gamification software?

Wij leveren ook graag een bijdrage aan de succesvolle inzet van gamification software en uw eigen online game. Wilt u meer informatie of een afspraak maken voor een presentatie, bel dan met Bizzgames Gamification op +31 (0)20-7702265.

Online serious games JiB inlog management games Gamification bij HvA Rechten Gamification bij HU Facility Management vrijetijdsmanagement educatieve management games hoger onderwijs gaming