De grootste uitdaging voor consultancy- en adviesbureaus is de toenemende concurrentiedruk. Het gevolg van het grotere aanbod van vooral nieuwe concurrenten, is de extra prijsdruk in de markt. Het binnenhalen van nieuwe klanten en het behouden van bestaande klanten zijn ook herkenbare uitdagingen.
Als je een klein of middelgroot consultancy- of adviesbureau bent, hoe kun je jezelf dan onderscheiden met je kernactiviteiten?
1. Hoe bied je als adviesbureau meerwaarde en onderscheid je jezelf?
Hoe kun je meerwaarde bieden op datgene wat je al goed doet? En hoe kun je onderscheidend zijn in de markt? Dat kan door het inzetten van een activerende werkvorm, die leuk en inspirerend is. Hiermee wordt het geven van advies, training en coaching nog attractiever en vooral effectiever. En het vermindert daarmee ook nog eens de weerstand bij deelnemers.
2. Is je programma meetbaar en herbruikbaar?
Een belangrijk aspect bij het geven van advies is dat je achteraf aan klanten kunt laten zien (of bewijzen) dat jouw rol als adviseur, coach of consultant ook daadwerkelijk impact heeft gehad. Het moet aantoonbaar of meetbaar zijn. Dat kan ook helpen om nieuwe klanten te overtuigen.
Nog beter wordt het als datgene wat je als adviesbureau succesvol uitvoert, ook herbruikbaar is. De bekende flipover sheets en opgeplakte geeltjes, blijken in de praktijk vaak na afloop in de prullenbak te belanden. En een deel van het advies gaat daarmee bovendien verloren, omdat de meerwaarde onvoldoende blijft hangen in de hoofden van mensen.
Hoe maak je adviseren, coachen en trainen weer inspirerend en uitdagend?
Dat doen we met Gamification en direct inzetbare Business games! Het is vernieuwend, inspirerend en heeft zich de afgelopen jaren ruimschoots in de praktijk bewezen. Het is herbruikbaar, de resultaten zijn blijvend en het helpt je om jouw meerwaarde als advies- of consultancybureau te bewijzen.
Daarbij is het ook meteen een prima aanleiding om weer eens bij die oude klant langs te gaan met een nieuw verhaal!
Games voor Consultancy- en Adviesbureaus!
Gamification toepassingen worden door consultancy- en adviesbureaus, onder andere ingezet bij:
- Trainingen en L&D
- Verandermanagement
- Stakeholder Management
- Kernwaarden en Employee Engagement
- Teambuilding en games voor Events
Wij stellen hiervoor onze bestaande Gamification tool en jarenlange expertise ter beschikking. Zo richten we samen, dié gamification toepassing voor uw klant in, die uitdagend, inspirerend, vernieuwend en bovenal effectief is.
De direct inzetbare Business games worden veelal ingezet voor advies, training en coaching rondom:
- Management Development
- Leiderschapsontwikkeling
- Bevorderen van ondernemerschap
- Bedrijfsopvolging
Dit alles kan volledig online, hybride of op locatie. Waarbij het online ook aan grotere groepen deelnemers kan worden aangeboden, dan normaal bij een training op locatie.
Word ook partner van Bizzgames Gamification!
Word ook partner, breid je dienstverlening uit met Gamification en Business games en onderscheid je van de andere consultancy-en adviesbureaus. Wij geven hierbij volledige ondersteuning, zodat je dit binnen de kortste tijd zelfstandig kunt inzetten bij je klanten. Maar de inzet van een van onze spelleiders is natuurlijk ook altijd een optie.
Neem bij interesse contact met ons op. Joost Schouten – Bizzgames Gamification – +31 (0)20 7702265 – j.schouten@bizzgames.nl