Is het jouw verantwoordelijkheid om leidinggevenden op te leiden tot volwaardige management professionals of echte leiders? En ben je op zoek naar actievere MD-trajecten voor Management Development? Lees dan vooral even door. We hebben namelijk drie prikkelende vragen voor je. En leggen graag uit waarom games zorgen voor (nog) betere resultaten van je management development trajecten.
Geeft antwoord op het volgende…
- Ben je tevreden over het leerrendement van jouw Management Development traject?
- Worden de kwaliteiten van managers volledig benut, weet je echt waarin iemand uitblinkt?
- Hoe beoordeel je of het MD-traject geslaagd is? Ken je de ROI van opleidingsprogramma’s?
3 redenen waarom gamification leidt tot leiders
Traditionele opleidingsprogramma’s, die gericht zijn op het ontwikkelen van kennis en vaardigheden van managers, leiden niet altijd tot de gewenste resultaten. Dit is een mogelijke uitkomst van onze drie vraagstellingen.
Er kan bijvoorbeeld sprake zijn van onvoldoende koppeling met het primaire proces of de relatie tussen de strategie en cultuur is niet duidelijk. Dit is onder andere waarom gamification, leiders oplevert:
Reden 1: Focus op het nabootsen van de werkelijkheid
Zowel beginnende als bestaande managers maken via een business game kennis met hun toekomstige management taken. Theorie en praktijk komen bij elkaar in een veilige en realistische omgeving, waardoor deelnemers actief ervaren wat hun werkzaamheden gaan inhouden.
Reden 2: Management Development games traject op maat
Management Development trajecten van Bizzgames zijn opgebouwd uit één van onze off-the-shelf business games. Het traject wordt specifiek ingericht voor de klant, waardoor deze variëren in diepgang, moeilijkheidsgraad en doorlooptijd. Ze zijn daardoor niet alleen heel geschikt voor startende professionals maar ook voor organisaties met een groter al bestaand team van managers.
Reden 3: Meetbare resultaten
Prestatieverbeteringen van managers worden zichtbaar gemaakt door scores, net zoals in elk ander spel. Je kunt bijvoorbeeld meten hoe een manager scoort op strategievorming, samenwerking, groepsbesluitvorming en het nemen van beslissingen onder tijdsdruk. Spelers ervaren hierbij de effecten van de handelingen die ze verrichten en leren omgaan met onzekerheden.
Maar er zijn nog veel meer redenen om business games in te zetten bij management development. Denk hierbij aan de positieve effecten op de onderlinge samenwerking, de innovativiteit van de organisatie, en aanpassing naar gewenst gedrag en de bedrijfscultuur. Onderling leer je elkaar immers beter kennen door een spelvorm.
Enkele praktijksituaties voor Management Development trainingen
- De onderlinge afstemming tussen afdelingen, bijvoorbeeld marketing en sales, of service en logistiek
- Het verschil tussen kosten/winstgevendheid en uitgaven/liquiditeit
- Duurzaamheid en de continuïteit van de bedrijfsvoering
- Strategie en operations
- Internationale expansie
Hybride inzetbaarheid
Onze direct inzetbare business games worden veelal ingezet voor management development, training, leiderschapsontwikkeling, het bevorderen van ondernemerschap, maar ook voor bedrijfsopvolging. Dit alles kan volledig online en op elke denkbare locatie (hybride MD-traject).
Bekwame managers bepalen het succes van de onderneming, versterken de betrokkenheid en binding van medewerkers en zorgen voor onderlinge samenwerking binnen het team. Gamification helpt om dat te bereiken!
Ook iets voor jou? Neem contact met ons op als je daar meer over wilt weten.
Joost Schouten – Bizzgames Gamification – +31 (0)20 7702265 – j.schouten@bizzgames.nl
Tweewekelijks verschijnt onze Blog over Gamification. Meld je hier aan.