Consultancy- en adviesbureaus zijn er in vele soorten en maten. Ze hebben wel iets gemeen: door toenemende concurrentiedruk wordt het uitdagend om onderscheidend te zijn. Hoe wij helpen om het geven van advies, training en coaching nog interessanter, attractiever en vooral effectiever te maken? Dat lees je hier:
Uitdagingen van consultancy- en adviesbureaus
De grootste uitdaging voor consultancy- en adviesbureaus is de toenemende concurrentiedruk. Het gevolg van het grotere aanbod van vooral nieuwe concurrenten, is de extra prijsdruk in de markt. Het binnenhalen van nieuwe klanten en het behouden van bestaande klanten zijn ook herkenbare uitdagingen in de markt.
Het zette ons aan het denken: als je een klein of middelgroot consultancy- of adviesbureau bent, hoe kun je jezelf dan onderscheiden met jouw kernactiviteiten? Daarom deze
twee vragen:
1. Hoe bied je als adviesbureau meerwaarde en onderscheid je jezelf?
Hoe kun je meerwaarde bieden op datgene wat je al goed doet? En hoe kun je onderscheidend zijn in de markt? Dat kan door het inzetten van een activerende werkvorm, die leuk en inspirerend is. Hiermee wordt het geven van advies, training en coaching nog interessanter, attractiever en vooral effectiever. En het vermindert daarmee ook nog eens de weerstand bij deelnemers.
2. Is je programma meetbaar en herbruikbaar?
Een interessante vraag om eens nader bij stil te staan…
Een belangrijk aspect bij het geven van advies is dat je achteraf aan klanten kunt laten zien (of bewijzen) dat jouw rol als adviseur, coach of consultant ook daadwerkelijk impact heeft gehad. Het moet aantoonbaar of meetbaar zijn. Dat kan ook helpen om nieuwe klanten te overtuigen.
Nog beter wordt het als datgene wat je als adviesbureau succesvol uitvoert, ook herbruikbaar is. De bekende flipover sheets en opgeplakte geeltjes, blijken in de praktijk vaak na afloop in de prullenbak te belanden. En een deel van het advies gaat daarmee bovendien verloren, omdat de meerwaarde onvoldoende blijft hangen in de hoofden van mensen.
Hoe maak je adviseren, coachen en trainen weer inspirerend en uitdagend?
Dat doen we met Gamification en direct inzetbare Business games! Het is vernieuwend, inspirerend en heeft zich de afgelopen jaren ruimschoots in de praktijk bewezen. Je kunt het hergebruiken en de resultaten zijn blijvend en helpen je om jouw meerwaarde als advies- of consultancybureau te bewijzen. Daarbij is het ook meteen een prima aanleiding om weer eens bij die oude klant langs te gaan met een nieuw verhaal!
Word partner van Bizzgames Gamification!
Gamification toepassingen worden door consultancy- en adviesbureaus, onder andere ingezet bij:
- Trainingen en L&D
- Verandermanagement
- Stakeholder Management
- Kernwaarden en Employee Engagement
- Teambuilding en games voor Events
De direct inzetbare Business games worden veelal ingezet voor advies, training en coaching rondom:
- Management Development
- Leiderschapsontwikkeling
- Bevorderen van ondernemerschap
- Bedrijfsopvolging
Word ook partner, breid je dienstverlening uit met Gamification en Business games en onderscheid je van de andere consultancy-en adviesbureaus. Neem bij interesse contact met ons op.
Joost Schouten – Bizzgames Gamification – +31 (0)20 7702265 – j.schouten@bizzgames.nl
Tweewekelijks verschijnt onze Blog over Gamification. Meld je hier aan.