Helpdesk

V?

Hoe benader ik de helpdesk?

A.

De helpdesk voor leerlingen is bereikbaar via helpdesk@bizzgames.nl en helpdesk@bizzgames.be.
De helpdesk voor docenten is bereikbaar via docenten@bizzgames.nl en docenten@bizzgames.be. Docenten kunnen ook altijd bellen met +31 (0)20-7702265.

V?

Als je een probleem hebt met inloggen, volg dan de volgende stappen:

A.

  1. Controleer of je op de juiste site probeert in te loggen. Doe je mee aan de landelijke competitie, log dan in op de Bizzkidz site. Doe je mee aan de eigen school competitie, ga dan naar de Bizzgames site. Testaccounts moeten altijd inloggen via de Bizzgames site.
  2. Controleer je inlognummer en wachtwoord en toets ze nogmaals in. Voorloopnullen hoeven niet ingevuld te worden.
  3. Staat de Caps Lock uit?De wachtwoorden zijn met kleine letters, het intypen van het wachtwoord met hoofdletters geeft dus een foutmelding.
  4. Accepteert je browser cookies?Onze site maakt gebruik van cookies en deze moet door de browser worden geaccepteerd. Dit wordt geregeld in de instellingen van de browser en het kan dus zijn dat je vanaf een andere computer(locatie) geen problemen ondervindt.Als je in de browser Internet Explorer in het menu Extra naar Internetopties gaat dan zie je daar het tabblad Privacy staan. Hier moet de keuze op Normaal staan. Sluit vervolgens de browser af en start de browser opnieuw op. Je kunt nu weer inloggen.Het kan zijn dat onze site inmiddels automatisch in je browser is opgenomen bij de sites waarvan de cookie automatisch wordt geblokkeerd. Dit kun je dan zelf ongedaan maken. Het gemakkelijkste gaat dit door onder in je browser op het icoontje van het 'oog met het stopbord' te klikken en dan onze site te kiezen en op samenvatting te klikken. Daar kan je aangeven dat cookies van onze site altijd geaccepteerd moeten worden. Ook voor onze andere sites moet dat eenmalig worden ingevoerd. Dit icoontje is overigens niet bij alle browser versies zichtbaar.

    Als dit niet heeft geholpen doe dan het volgende: Als je in de browser Internet Explorer in het menu Extra naar Internetopties gaat dan zie je daar het tabblad Privacy staan. Klik vervolgens op de button Websites. Kijk of de sites van Bizzkidz in de lijst met websites voorkomt die geblokkeerd worden en klik deze dan aan. Klik vervolgens op de button verwijderen. Vul vervolgens in het vak het adres van de website in. En kies voor Toestaan. Ook voor onze andere sites moet dat eenmalig worden ingevoerd.

  5. Accepteert je browser Javascript?Als dit niet zo is dan blijf je na het inloggen steken op een witte pagina. Als je in de browser Internet Explorer in het menu Extra naar Internetopties gaat dan zie je daar het tabblad Beveiliging staan. Klik nu op Aangepast niveau, dan zie je een lijst met instellingen staan. Vrij onderaan staat het kopje Uitvoeren van scripts. Hier moeten alle drie onderdelen ingeschakeld staan?
  6. Mocht dat ook geen oplossing geven dan kun je in de browser Internet Explorer in het menu Extra naar Internetopties gaan en bij het tabblad Geavanceerd de Standaardinstellingen herstellen.

Mocht je dit niet zelf kunnen instellen omdat je werkt op een netwerk op school, vraag dan de systeembeheerder dit aan te passen.

Deze site is geoptimaliseerd voor een beeldschermresolutie van 1024 x 768. Ga via Start, Configuratiescherm, Beeldscherm naar het tabblad Instellingen om je beeldschermresolutie te checken en indien noodzakelijk te verhogen naar 1024 x 768.