Gamification voor Training en Onboarding bij a.s.r.

Met Gamification voor Training en Onboarding blijven medewerkers bij a.s.r. spelenderwijs op de hoogte van alle relevante ontwikkelingen in de organisatie. En tevens maakt het nieuwe medewerkers wegwijs in de organisatie.

Goede antwoorden leveren punten op die je kan inruilen voor een prijs of een donatie aan goede doelen. Hierdoor kon a.s.r. in totaal €15.000 euro aan de goede doelen schenken.

Gamen op je werk

Gamification en serious gaming met management games, serious games en business games

Bij deze vorm van online Gamification voor Training en Onboarding spelen medewerkers dagelijks een spel op hun computer of telefoon. Ze beantwoorden daarbij vragen over de inhoud van hun werk, informatieveiligheid, privacy, omgang met social media en de gedragscode. Zo ontwikkelen en toetsen we de kennis die medewerkers nodig hebben om hun werk goed en veilig te doen.

Met deze vorm van Gamification maken we tevens nieuwe medewerkers wegwijs in onze organisatie. En ook de achtergronden van onze campagnes en de inhoud van onze cao komen op deze manier onder de aandacht. Een gepersonaliseerd algoritme herhaalt de onderwerpen regelmatig en onderwerpen waar je moeite mee hebt, komen vaker terug. Het is dus eigenlijk een op maat gemaakte leermethode, waarmee we theorie op een leuke manier met de dagelijkse praktijk combineren.

€15.000 euro naar goede doelen dankzij Gamification

Ieder jaar rond Kerst kunnen medewerkers van a.s.r. hun Gamification-punten inzetten voor een donatie aan een goed doel. Het afgelopen jaar was Giving Tuesday (1 december) het startschot voor een doneeractie voor drie goede doelen van deze vorm van gamification voor training en onboarding. De eerste twee weken gingen de punten naar Stichting Noodhulp Utrecht, die Utrechters met plotselinge geldzorgen vanwege Covid-19 steunt. De derde week steunden we Missie538 voor de Voedselbanken Nederland. En in de vierde week kreeg 3FM Serious Request een donatie voor het Rode Kruis. Voor alle drie de doelen werd al snel het maximumaantal punten verzameld, waardoor a.s.r. in totaal €15.000 euro aan de goede doelen kon schenken.

Daphne Visser (Adviseur Evenementen & Foundation): ‘Giving Tuesday is een wereldwijde actie om goed te doen. Het succes van deze actie bewijst maar weer dat dit ruimschoots aanwezig is in de harten van a.s.r-collega’s. Niet alleen op Giving Tuesday zelf, maar het hele jaar door.’

Meer informatie over Gamification voor Training en Onboarding?

Wilt u ook meer informatie over de mogelijkheden van Gamification? Neemt u dan contact op met Joost Schouten van Bizzgames Gamification via +31 (0)20-7702265 of mail naar info@bizzgames.nl.

 

Bron a.s.r. 07-01-20210: Medewerkers a.s.r. gamen voor het goede doel

Reacties gesloten.