Bizz Blog

  • Gamification ingezet voor Coronavaccin
    Een internationaal team gebruikt Gamification in de race voor een Coronavaccin. Terwijl de wereld binnenblijft, werken onderzoekers over de hele wereld onvermoeibaar door om een coronavaccin te vinden. Volgens een internationaal team van developers, ondernemers en wetenschappers kan dit echter sneller, wanneer mensen meedoen aan een simpel spel: AnalysisMode. Dankzij deze onderzoekstool kan iedereen helpen bij het ontdekken van vaccins Lees verder...
  • Communicatiemanagement game bij Artevelde
    Studenten Communicatiemanagement van Arteveldehogeschool in Gent zijn wederom enthousiast gestart met de Poppodium Communicatiemanagement game. De Communicatiemanagement game kadert binnen het opleidingsonderdeel “Bedrijfsmanagement” en is intussen een populair vak in het tweede jaar. Bij de opleiding Communicatiemanagement worden studenten meteen ondergedompeld in de communicatiewereld en leren zij de aangereikte theorie toe te passen in de praktijk. Zo leren zij zowel alleen als Lees verder...
  • Gamification bij GGD Gelderland-Midden
    Gamification bij de GGD! Op 7 oktober vond bij het Akousticum in Ede de JGZ game plaats met 246 medewerkers verdeeld over 17 teams van de GGD Gederland-Midden. Achtergrond gamification bij de GGD JGZ Gelderland-Midden maakt een omslag naar meer teamkracht en tevens zelforganisatie voor de medewerkers. Er zijn binnen JGZ vier kwadranten vastgesteld, waarop alle teams hun werkzaamheden moeten Lees verder...
  • Management game Bedrijfseconomie HvA
    Deeltijd studenten Bedrijfseconomie van de Hogeschool van Amsterdam hebben wederom aan de management game GPS World deelgenomen. Ook dit jaar heeft Bizzgames Gamification de kick-off verzorgd. En tevens de studententeams begeleidt bij de eerste drie ronden van deze management game voor Bedrijfseconomie. Mooi om te zien hoe enthousiast de studenten weer aan de slag zijn gegaan met de business game GPS World. Lees verder...
  • Selectie game voor woningcorporatie Woonplus
    Voor woningcorporatie Woonplus uit Schiedam heeft Bizzgames Gamification succesvol een selectie game ingezet ten behoeve van een selectietraject onder de vijf huidige onderhoudspartners. Woonplus gaat richting een nauwere samenwerking met een kleiner aantal onderhoudsbedrijven. Als onderdeel van dit bredere traject is bij Hoppe Schiedam een dagprogramma rondom een serious game opgezet. En om de partners eens helemaal uit hun dagelijkse Lees verder...
  • Event management game, manage je eigen Poppodium!
    Studenten Event management en Projectmanagement van Arteveldehogeschool in Gent zijn wederom enthousiast van start gegaan met de Poppodium Event management game. De Poppodium game kadert binnen het opleidingsonderdeel “Culturele evenementen” en is intussen een populair vak binnen de afstudeerrichting. In deze serious game managen studententeams online hun eigen virtuele Poppodium. Ze zijn onder andere verantwoordelijk voor de muziekprogrammering, het marketing- en Lees verder...
  • HRM game succesvol bij Avans!
    Avans HRM heeft met succes de light-versie van de HRM game ingezet in haar introductieweek. Zo maakten de nieuwe studenten in vier dagen op unieke wijze kennis met het HR vak, de opleiding, docenten en ook de medestudenten. Opzet game in de introductieweek In de HRM game waren de studenten verdeeld over vijf rollen in het team. Te weten Directie, Lees verder...
  • Gamification bij JGZ Event
    Gamification bij het JGZ Event. Op 11 oktober vond in het ADO Den Haag stadion het JGZ Event plaats met 186 medewerkers verdeeld over 13 teams van JGZ Zuid-Holland West. Achtergrond gamification bij JGZ JGZ Zuid-Holland West maakt een omslag naar meer eigen regie en professionele ruimte voor medewerkers in de teams. Deze beweging komt voort uit de besturingsfilosofie: de Lees verder...
  • Serious gaming bij assessments werkt!
    Serious gaming bij assessments heeft een duidelijk opmars gemaakt. Mede door de mogelijkheid van het online kunnen aanbieden van assessmentinstrumenten door de digitalisering van simulaties en rollenspellen. Het gaat hier om het gebruik van complexe digitale spelsimulaties, soms met rollenspellen, die steeds vaker onderdeel zijn van een assessmentprocedure. Serious gaming draagt positief bij aan assessment van de kwaliteiten van personen, Lees verder...
  • Leren ondernemen met Cooldesigns
    In Cooldesigns spelen teams een managementgame waarbij zij leren ondernemen. Zij leiden het fictieve ontwerpbureau Cooldesigns, vanaf de oprichting als VOF tot een succesvolle BV(BA). Met oog voor omzet én imago, beslissen ze over eigen en ingehuurd personeel. En ook over de inkoop, marketing en de uit te keren management fees. Zij moeten slim spelen met de prijsbepaling van hun producten Lees verder...
  • Flipping the classroom bij Fontys!
    Flipping the classroom met een online game als rode draad! Samen met docenten van Fontys heeft Bizzgames Gamification een volledige onderwijsmodule in Bizzgames-on-Demand opgezet. Deze vraaggestuurde vorm van 'blended learning' loopt over een periode van 14 weken. Daarmee heeft Bizzgames-on-Demand het oude curriculum en de bijbehorende boeken volledig vervangen. De game omgeving faciliteert de studenten en daagt uit middels opdrachten. Het ontsluit Lees verder...
  • Games op Vecon studiedag
    Bizzgames management games op Vecon studiedag. De Fontys Hogeschool Tilburg (campus Stappegoor) is op 22 maart a.s."the place to be" voor economiedocenten. Want daar wordt de jaarlijkse Vecon-studiedag gehouden. Natuurlijk kunt u daar ook weer kennismaken met de Bizzgames management games. Een scholings- en netwerkdag met een inspirerende keynote speaker over een actueel economisch onderwerp en een groot aantal workshops. Lees verder...
  • Management game voor Bedrijfseconomie HvA
    Deeltijd studenten Bedrijfseconomie van de Hogeschool van Amsterdam hebben wederom aan de management game GPS World deelgenomen. Ook dit jaar heeft Bizzgames Gamification de kick-off verzorgd. En tevens de studententeams begeleidt bij de eerste drie ronden van deze management game voor Bedrijfseconomie. GPS World verkoopt sporthorloges en fietscomputers via gespecialiseerde dealers, elektronica winkelketens en online retail. Deze combinatie van 'Bricks and Lees verder...
  • Windesheim management game SBRM prijsuitreiking
    Na vijf spannende weken was in oktober de prijsuitreiking van de Windesheim management game Sonic Factory. Sonic Factory opereert in de turbulente wereld van trendy consumentenelektronica voor zowel de detailhandel, als de groothandel. De concurrentie voor gadgets is moordend. Door wispelturige klanten volgen productintroducties elkaar ook in rap tempo op. Strategische marketing en logistieke flexibiliteit zijn daarom kritische succesfactoren. Deze Lees verder...
  • Wereldhandelsspel vernieuwd
    Wereldhandelsspel vernieuwd en up-to-date. Met het Wereldhandelsspel verkrijgen leerlingen inzicht in mondiale economische en politieke (machts)verhoudingen en de gevolgen voor ontwikkelingslanden. De kennis van jongeren over en hun betrokkenheid bij wereldhandels-vraagstukken wordt hiermee vergroot. Ook zal het een ruimer draagvlak brengen voor een gezond internationaal economisch beleid. Dat zowel oog heeft voor korte termijn eigenbelang, als ook voor andere belangen/lange termijn (milieubelang, derde Lees verder...