Classic Bizzgames

Classic Bizzgames voor Hoger Onderwijs

Deze direct inzetbare managementgames zijn leuk en leerzaam, werken erg motiverend en sluiten prima aan bij het kennisniveau van uw studenten. Bij de classic Bizzgames; Sonic Factory, Global Mobile en GPS World, vormen studenten het managementteam van een fictieve onderneming. Ze nemen elke ronde online beslissingen over het eigen bedrijf en proberen de concurrentie te slim af te zijn. Hierdoor leren zij verbanden te leggen tussen de bedrijfsactiviteiten op de afdelingen Management, Marketing, Logistiek, Personeel en Financiën. In het leren 'managen' van het bedrijf worden de studenten niet alleen geconfronteerd met allerlei (onverwachte) gebeurtenissen in de markt, maar ook met de gevolgen van elkaars beslissingen!

De Bizzgames managementgames zijn direct en op elk moment inzetbaar en zowel Nederlands- als Engelstalig. Ze zijn eenvoudig via internet toegankelijk, zeer gebruiksvriendelijk en prima inpasbaar in het (competentiegericht) onderwijs.

De deelnamekosten van de Nederlandstalige Bizzgames Sonic Factory en Global Mobile zijn slechts € 60,- per team van max. 4 studenten. Voor de Engelstalige versie en voor GPSW is dat € 80,- per team. De eenmalige opstart- en administratiekosten zijn € 35,- per school en studiejaar. Alles excl. 21% BTW.

U kunt zich het hele studiejaar inschrijven voor de flexibel inzetbare classic Bizzgames in Nederland of België.

Opzet

De games bestaan uit een testronde en acht speelrondes en zijn gelaagd opgebouwd. Het begint eenvoudig en wordt elke ronde uitgebreid met extra beslissingsvariabelen, product/marktcombinaties, afzetmogelijkheden en events. Zo is het begin laagdrempelig en blijft het voor de deelnemers tot aan het einde toe uitdagend. Classic Bizzgames komen inclusief docentenhandleiding met beoordelingscriteria, studentenwerkboek en een opzet eindverslag met strategie, planning, realisatie en logboek. De managementgames kunnen worden ingezet vanaf 14 studielasturen of worden uitgebreid tot ruim 40 studielasturen met de extra deelopdrachten.

Klik hier voor een korte demonstratie van de Bizzgames spelsite.

Kennismaken?

Voor docenten van hogescholen en universiteiten worden gratis en vrijblijvend op aanvraag presentaties en kennismakingsworkshops gehouden. Tijdens deze workshops wordt uitgebreid ingegaan op de inzet van de managementgames in het curriculum. Daarnaast kunnen docenten ook zelf ervaring opdoen met de managementgames door een ronde te spelen. Deze ronde wordt door de workshopleider verwerkt, zodat de deelnemers direct de resultaten zien.
Neem voor meer informatie contact op via +31 (0)20-7702265 of ho@bizzgames.nl / ho@bizzgames.be.

Overzicht Classic Bizzgames

Hieronder vindt u de classic Bizzgames die ingezet worden voor Commerciële economie, Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde, Management Economie en Recht, (sport)Marketing, Technische Bedrijfskunde, International Business and Languages en International Business and Management Studies.

(Sport)Marketinggame GPSW

GPS World (Sport)Marketinggame hoger onderwijs
Doelgroep SPM, JCU, CE, BE, BK, MER, TB
Onderwerp Strategie, Ondernemen, Management, (sport)Marketing, Logistiek en Financiën
Toepassing Projectonderwijs, projectmodule met (eigen) opdrachten
Omschrijving GPS World verkoopt sporthorloges en fietscomputers via gespecialiseerde dealers, elektronica winkelketens en online retail. Deze combinatie van 'Bricks and Clicks' vereist een uitgekiende marketingmix. Studenten verkrijgen hierdoor inzicht in de levenscyclus van high-end producten en hedendaags consumentengedrag.
Meer info ho@bizzgames.nl / ho@bizzgames.be

 

Sonic Factory (ook Engelstalig)

Bizzgames managementgames hoger onderwijs
Doelgroep CE, BE, BK, MER, TB, IBL, IBMS
Onderwerp Management, Strategie, Ondernemen, Marketing, Logistiek, Personeel en Financiën
Toepassing Projectonderwijs, projectmodule met (eigen) opdrachten
Omschrijving Sonic Factory (jaar 1 en 2) opereert in de turbulente wereld van trendy consumentenelektronica voor de detailhandel en groothandel. De concurrentie voor gadgets is moordend. Door wispelturige klanten volgen productintroducties elkaar in rap tempo op. Strategische marketing en logistieke flexibiliteit zijn de kritische succesfactoren. Ook Engelstalig!
Meer info ho@bizzgames.nl / ho@bizzgames.be

 

Global Mobile (ook Engelstalig)

Bizzgames managementgames hoger onderwijs
Doelgroep CE, BE, BK, MER, TB, IBL, IBMS
Onderwerp Management, Strategie, Ondernemen, Marketing, Logistiek, Personeel en Financiën
Toepassing Projectonderwijs, projectmodule met (eigen) opdrachten
Omschrijving Global Mobile (jaar 3 en 4) is een wereldspeler op de mobiele telecommunicatiemarkt. Een brede range van mobiele telefoons vindt zijn weg naar klanten in Europa, Azië en Afrika. Internationale marketing en state-of-the-art technologie vormen de rode draad bij deze 'global player'. Ook Engelstalig!
Meer info ho@bizzgames.nl / ho@bizzgames.be



Meteen inschrijven voor Nederland of België? Of eerst nog een testaccount aanvragen?